Saturday, December 22, 2012

saya takut angsa

Posted by Norazo at 11:42 PM
masa kecik aku takut ngan angsa. aku igt lagi my late datuk ada 4 ekor angsa dan selalu biarkan angsa2 beliau berkeliaran menjaga keamanan rumah. Masalahnya aku yg x aman sbb angsa tu jahat. suka sangattttt kejar kitorang dan kerja kami adalah lari pecut mcm usin bolt setiap kali nmpk angsa. Everytime nampak budak2 comey cam kami ni angsa tu akan menyondolkan kepalanya lalu mengejar kami dengan jayanya. The reason why kami takut angsa sbb our pakcik told us that angsa tu akan membelit kaki kami dengan leher mereka yg panjang dan seterusnya akan mematuk! (logically, angsa manda gigi mo patuk2 kan). Bila pakcik kitorang ckp mcm tu harusssslaaaa aku takut kan. Yg hampehnya angsa ni akan keluar reban setiap kali time kami balik sekolah. dan 4 sekawan ni akan lepak di laluan aku mo balik umah. 4 ekor ni umpama budak samseng yg menunggu di lorong gelap lepas tu kalau org lalu diorang akan minta duit. Haaa mcm tu la gaya 4 ekor angsa ni. Aku pulak umpama insan yg dipow duit oleh angsa samseng ni.

Betapa aku takut ngan angsa tu setiap kali diorang ada kat laluan jalan tu aku akan stop. Aku tgk diorang then diorang tgk aku dengan kusyuk. Pastu aku kira sampai 3 then aku pecut!!! takutt.. lepas tu kna kejar angsa. Pendek kata hari2 dikejar angsa. Then, my pakcik bagi tips. Untuk melemahkan angsa kami kna picit jambul angsa tu then dia akan lemah. Our pakcik even buat demonstrasi lagi, Malangnya bagi kami2 ni itu adalah mustahil! Nmpk angsa pn lari ini kan pula nak picit jambul angsa... tapi aku dah x igt akn nasib angsa2 tersebut. Mungkinkah selamat?? btw i feel funny pulak sbb angsa boleh belit kaki n patuk orang mcm ular pulak.. hadoiiiii... kenaifan seorang budak comey hahahhaha

Bila dah besar panjang ni aku dah tak takut ngan angsa. tu zaman budak comey jer hehehehe..... Tapi pengalaman beharga tu dikejar angsa...hehe

This angsa look exactly like my late datuk punya. Bayangkan  mcm mnala kami mo picit jambul angsa tersembul tu???

2 comments:

maiya on December 23, 2012 at 12:50 AM said...

because u're too tall now i think the angsa yang takut ko skg! angsa samseng arr..hehe xbleh blah!

Norazo Aslan on December 23, 2012 at 1:43 AM said...

samseng gila tu angsa... diorang yang kongker jalan tu ah... samseng bha

 

Something for Nothing~~ Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos