Tuesday, August 23, 2011

Bubur jadi nasi???

Posted by Norazo at 12:16 AM
bubur ayam versi google hehe

Pepatah mengatakan nasi jadi bubur. Tp aku ngan abg aku lain pulak bubur jd nasi. Baru2 ni aku tgk ceta korea couple or trouble. Ada satu scene dlm drama tu main actress x pndi buat bubur. Aku pn pelik. Pndi msk nasi tp x pndi masak bubur herannn... Tp bila aku igt balik aku pn satu masa dahulu begitu hehehe.

Alkisahnya time bulan Ramadhan jugak tahun 2005 oh aku muda belia harapan negara time ni hehe.. Masa tu aku stay d umah bujang my abg time hujung minggu. So, one fine evening i asked my brotherla what's for sungkai (buka posa). Dia pn ckp kita msk bubur ayam. Aku pn tnyalah ko pndi masak bubur? Dia jwb x Pndi ni first time nak try. I was like ok. Knowing he is much better cooker than me so aku pn pcyalah. Aku pn bgtau aku x pndi msk bubur. Then dia pon suruhla aku sedia bhn2. Aku ni assistant chef yg berjaya hehe.. Potong itu ini etc. So tibalah masa menanak bubur. Aku tnya brp pot mo masak ni. Dia pn dgn bangganya 1 pot la kot. Pdhl 1 pot beras for bubur is banyak ok. Aku pn followlah. Skalinya kami pn tunggu.lama pnya tunggu aku pn buka periuk. Aku pn ckp bang bubur jd nasi ni mcm mana? Dia pn blur. Aku lglah. Dia tnya ko letak air byk ka td? Aku jwb banyakk. Then kmi bedua pn pelik. Yalah kan org tua ckp msk nasi klu bnyk air jd bubur. So we thought letak jer bnyk air gerenti jd bubur rupanya salah. Masing2 buntu. Then last resort call my mom tnya mcm mana masak bubur. My mom was puzzle. Then aku pn bgtaula kami letak bnyk air tp x jd bubur. Then my mom pn ckp laaa kamu kna letak air sentiasa. Klu airnya kering letak lg dan gaul dN letak dan gaul baru boleh jd bubur. Oleh sbb kami masak 1 pot beras aigooo bila nasi tu berjaya jd bubur pnyalah bnyk mcm nak makan 10 org bubur tu hahahah! Luckily my parents dtg from labuan petang tu so adalah bantuan makan bubur x sedap tu. Bila semua org knyang alamat bubur masuk tong smph... Hmm sian org Afrika dan North Korea kebuluran. Kita d sni buang2 makanan ish ish ish

Ok tu sjalah kisah aku abangku dan bubur ayam kami hahaha. Nite nite XoXo

0 comments:

 

Something for Nothing~~ Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos