Wednesday, February 23, 2011

Minggu lepas aku berkursus..

Posted by Norazo at 1:31 PM
Salam o'lls..

Seperti tajuk di atas, minggu lepas aku berkursus. Di mana?? Hotel Midah (sebutan maidah ok) kursus aper? kursus induksi.. sepanjang5 hari bekursus ni, dapatla pengajaran, kesedaran, keseronokan dan kawan-kawan baru.. ceramah2 yang diberi oklah jugak. yang sungguh terkesan di hatiku ceramah pengurusan integriti.. aku jadi takut bila mengenangkan kisah orang makan rasuah dan orang yg memberi rasuah.. mintak2 la teada di kalangan keluarga kita sahabat handai mahupun diri kita sendiri yang terlibat dengan gejala rasuah kerana sesungguhnya RASUAH MEMBAWA KESENGSARAAN! aku sangat2 insaf mendengar ucapan penceramah tadi.. kesimpulannya bestlah ceramah tersebut..

Pada hari kedua kursus kami patut berakhir jam 10.30pm. Namun, sesi malam tu berjaya dihabiskan pada waktu siang. Oleh itu, di atas paksaan Pn.Azwa dan Cik Erin, aku pn join dioranglah menonton wayang ceta "No String Attached" di GSC Pavillion... wahh ceta tu barulah 18sx.. sex everywhere, kadang2 heran omputih ni.. diorang pnya daily conversation always center around SEX. Bayangkan kita di Malaysia ni jumpa kawan time balik kampung or rakan sekerja all we talk is SEX! Honestly aku x boleh bayangkan benda2 tu .. So untuk film berkenaan aku rate kan 3/5 lah..

hari rabu ni berjalan dengan ceramah dari pagi smpi malam. Pagi2 lagi kami berjoging di jalan raya KL ni dengan dianggotai oleh En. Andy kita (Dia Penghulu ok.. hebat2 orang BDA ni hehe). Oleh sbb kepenatan pas bekfast tu balik mandi then tido sudahnya kami masuk kelas penceramah dah mula beceramah. Penceramah tu lecturer. Hujung2 tu dia ada cetala pasal penilaian pensyarah di tangan pelajar. Ada 1 semester tu dia nak test dia marahhh jer. Ambik kau dia dapat penilaian buruk dr pelakar. One of the reason dia marah student datang lambat. So the next semester dia x marah dah tapi dia minta RM2.. sapa lmbt bayar... nasiblaa time aku dan erin masuk lmbt dia x mintak duit hehe (aku terasa tersindir ok hahaha) tapi esoknya khamis kitorang buat lagi. kena sindir lagi.. memang kitorang x dengar ckp ok.. kepala hot sungguhla..

Salah satu pengisian kursus adalah kewajipan PENGUCAPAN AWAM! Sangat menyampah. Azwa dan Erin dah selesai hari Selasa dengan tajuk "Nikmat Tidur" dan "Kebaikan Belajar Di Luar Negara". Diorang dah lega lah. Aku lak since alphabetical order aku pnya turn hari Khamis 4.30 ptg. Aku pnyala ready nak buat "Labuanku Syurgaku" tiba2 ada satu budak dari Kolej Komuniti Langkawi potong jalan plk... menyampah. Yang aku menyampah tu dia mula2 ceta pasal hardisk (sbb dia gred F) tiba2 dia blh bukak pasal LANGKAWI. Hadoi! Dahla separuh daripada apa yg aku nak ckp tu dia dah cakap (well Langkawi and Labuan are both DUTY FREE island kan) aku pn dengan bersusah payah dan tekanan TUKAR tajuk di saat2 akhir tu. Aku tukar tajuk jadi ANAK KEMBAR. Haishh nasiblaaa aku ni ada history kembar dan aku bolehla ceta pasal kembar2 ni selama 5 minit. Legaa.. aku ketar2 jugak sampai lupa nak kenalkan diri hahaha ;p. Walau apapun feedback yang aku dapat menarik. Audience ada jugak gelak2 dengar ucapan aku. Erin dan Azwa ckp "OK" so OKla tu hehe.. selamatt..

Kitorang habis kursus hari Jumaat. Memang penat gila plus a few of the peserta yang berperangan kebudak2an. Sungguh x menampakkan diri diorang tu bertaraf orang dewasa. Ingat ni kursus budak2 PMR nak pegi ceramah motivasi ke?? ni kursus untuk pengesahan jawatan kita la wey.. janganla mcm budak2! hish menyampahhh!

Rumusan keseluruhan kursus is SO-SO only. Nasib ada teman sepejabat yang best. yang lain besa-besa jer...

Ini gambar nak kongsi

muka Day 1

muka demam mereka Day 1

muka tunggu lif Day 1

ni pengacau minuman panas d hotel tu. Besar gila haha

erin dan besfriend komala

Erin the HOTTEST time kursus

paviii




tuuu pavilion hehe



Sebelum tengok wayang depan Pavi hehe

giliran mak plk di tengah hehe

dalam tu


Sebelum masuk dalam



dekat dalam


gambar ni sebelum aku pnya turn public speaking hehe day 4


dan bonus gambar terbaru mak dan my new hair cut

...

...

...

...

...


ambik mu! haiyooo

2 comments:

jUliANa^sAlLeh on March 1, 2011 at 9:28 AM said...

cik jia....y so short???nampak ur face bulatttt lagik ble pendek..hihihi :P

LiLy KnoTWiSe on March 1, 2011 at 10:18 AM said...

tu la jujue.. masa dia potong tu kan kita buka spek. x sangka begitu kejadian beliau balik kampung mesti i kena kutuk kaw kaw punya hadoi!

 

Something for Nothing~~ Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos