Thursday, April 1, 2010

when i was just a little girl

Posted by Norazo at 10:02 PM
wah lama x update hehe.. xde masa nokss aserey... hehe... ok entry pertama d bulan april ini ialah when i was just a little girl (little kerrr????? ^____*)

i just finished ironing my baju for tommorow then tiba2 teringat zaman kanak2.. klu difikirkan kanak2 sekarng dan kanak2 yg lahir zaman 80-an adalah sangat berbeza dr segi pemikiran, tingkah laku n kepatuhan pada larangan dan teguran org di sekeliling... sewaktu zamanku membesar (bagai johan) aku selalu fikir yg diriku ni adalah seorang yang patuh kepada perintah n arahan tp sebenarnya bila diingat2 kembali ohhhhh tidak!

i dont know bout others but as for me everytime my mom said to me "BB jgn masukkan mainan dlm hidung@telinga, jangan telan chewing gum, jangan masukkan kepala d celah pagar" dan etc i just can't simply follow that order.. 5 min selepas arahan2 di atas dikeluarkan aku terus buat. sebagai cth jgn masukkan mainan dlm hidung or telinga- instead masukkan mainan aku masukkan jagung (bukan setongkol la sebutir tu) waaaaaaaaaaaaa terus menangis sbb makin dikorek makin ke dalam hahahahaha... nasib baik hidung x kena potong nokss klu tak gerenti mak cam michael jackson hehehe... then "jgn telan chewing gum tu BB" .. as soon as my mom turun rumah aku telan dengan jayanya dan sah2la aku menangis lg sbb me mom ckp habislaaa melakat segala2 dlm perut ko tu scaryyyyyy... then yg paling utama n sungguh bejasa kepada diriku. "BB jgn selalu masukkan kepala celah pagar nanti x boleh keluar"... ni sdh buat bekali2 tp aku bejaya keluarkan. until 1 day d umah my makcik aku masukkan x boleh keluar. oleh sbb panik lgla aku meraung uwaaa uwaaa.. then utk menyelamatkan kepalaku yg comel ini pagar rumah makcik terpaksa di gergaji hahahaha... bayangkan kepala tersangkut dan gergaji dekat ngan kepala hahhaha... i wonder adakah my makcik n pakcik ingat kejadian tu??? i was just 5 yrs old back then... mengingatkan kenangan2 ni, aku rasa aku bukanla seorang kanak2 yg mendengar cakap org tua huhuhuhuhu....

walau bagaimanapun arahan yg aku paling patuh ialah "BB klu pegi main pakai selipar nanti masuk cacing kaki ko" hehehe ni aku mmg follow. pertama sbb aku takut klu betul ada cacing masuk then kedua x thn nok bekaki ayam sakitttt klu tepijak duri n batu. why my mom suruh pakai selipar??? sbb kazen2ku yg sebaya aku semua main bekaki ayam. tahan gila kaki diorang. aku pn heran. time tu adalah jgk try2 x pki selipar. x boleh noksss sakitttttttt......


bebalik kepada ingakr arahan -->will my children do the same 1 day??? i hope not la... bit if yess then aku x heranla.. hehehehe

ok selamat malam!

1 comments:

Miss Layaleya on April 1, 2010 at 10:38 PM said...

hahahahahahaha.. lawak la noks.. kepala batu gak rupanya.. hahahahaha.. sib baik kpala pn x kna gergaji... hahahahahhahaha..

 

Something for Nothing~~ Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos